Nieuws & blog

Wehkamp begint met augmented reality voor meubelaankopen

Wehkamp introduceert augmented reality (AR) om via de smartphone te kijken hoe meubels in je eigen huiskamer zouden kunnen staan. De online retailer ziet toekomst in AR omdat steeds meer bestellingen via de telefoon worden gedaan.



Met de app kun je virtueel meubels plaatsen in de ruimte; hoe ziet die bank eruit als deze in mijn woonkamer staat? Past het en hoe past die kleur bij mijn vloer? Door de smartphone op het eigen interieur te richten en een meubel te kiezen uit het Wehkamp-assortiment wordt deze virtueel in de ruimte geplaatst. Op het scherm van de telefoon zie je het resultaat.

Toename kopen via smartphone
Wehkamp introduceert de app omdat het bedrijf ziet hoe steeds meer mensen met hun mobieltje bestellingen doen (inmiddels 50%) en niet meer via pc, laptop of tablet. Doordat mensen van tevoren kunnen zien hoe iets 'staat', wordt de kans op een miskoop (lees: retourzending) kleiner en bovendien geeft het gemak want je kunt met de nieuwe app tegelijkertijd een product selecteren, kijken hoe het product in de ruimte past en direct bestellen. Volgen Wehkamp is die combinatie uniek.

Beperkte keuze
Want de mogelijkheid om virtueel meubels in een geselecteerde ruimte te plaatsen is niet nieuw. Begin dit jaar introduceerde Otto een eigen app en vorig jaar september kwam Ikea met app waarbij 2.000 producten virtueel zijn te bekijken in een geselecteerde ruimte. Wehkamp is zover nog niet: slechts 1 product staat in de all-in-one app; de bank Torino. Dit jaar worden er echter nog nieuwe meubels toegvoegd, zo zegt Joost van Hilten, chief product officer bij Wehkamp.

<< Ga terug naar de vorige pagina

Add to Facebook Tweet This