Nieuws & blog

Klant krijgt informatie via tablet bij bezoek showroom

De Engelse online meubelretailer Made.com heeft ook een fysieke showroom. Consumenten krijgen daar via een tablet informatie over de daar getoonde producten.

De informatie over de producten kunnen de bezoekers online krijgen via CloudTags. Dat zijn tags in een wolk (woordwolk) wat een visuele weergave is van de inhoudstags van de website. Door hierop te klikken krijgen bezoekers van de showroom informatie over kleur, afmetingen en andere specificaties van de getoonde producten. Hiervoor is dus geen verkoper nodig.

Informatie voor leverancier
Deze, of andere informatie, kunnen showroombezoekers naar zichzelf e-mailen en alles thuis nog eens rustig bekijken. Hierdoor krijgt Made.com data over hoe de winkelbezoekers producten bekijken en hoe zij daar vervolgens thuis online naar kijken. Met deze informatie hoopt Made.com het gat tussen online en offline te verkleinen want het bedrijf is een online verkoper met slechts twee showrooms in heel Engeland.

70% goedkoper
Made.com bestaat sinds 2010 en levert rechtstreeks van fabriek naar de consument, zonder tussenkomst van groothandel of winkel. Iedere zeven dagen worden de orders verzameld en dan in productie genomen. Hierdoor zegt Made.com tot 70% goedkoper te kunnen leveren dan via de reguliere handel. Ook retourneren is mogelijk, zij het onder bepaalde voorwaarden. Het assortiment bestaat uit zitmeubelen, tafels, kasten, bedden, verlichting, accessoires en karpetten.

<< Ga terug naar de vorige pagina

Add to Facebook Tweet This